چرا پيامبر اسلام صلی الله علیه وسلم با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟


چرا پيامبر اسلام صلی الله علیه وسلم با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟

شبهه اول شيعه:
طبق نظر اهل سنت پيغمبر علم غيب ندارد و ازدواج و يا دوستی وی با کسی نمی تواند دليل بر صحت عقايد و رفتار وی باشد.
پاسخ اهل سنت:اولا، از نظر شما شیعه ها که علم غیب دارد! چرا عروسی کرد؟
دوما، اگر محمد صلی الله علیه و سلم علم مثل حضرت لوط غیب نداشت، الله که عالم غیب و شهاده است، چرا رسول الله صلی الله علیه وسلم را بمانند حضرت لوط، از بد بودن زنش با خبر نکرد تا محمد صلی الله علیه وسلم چون لوط زنش را رها کند؟
 
شبهه دوم شيعه:
حتي اگر بگويند رسول خدا وی را می شناخته و با وی ازدواج کرده است، علت ازدواج را همان علت ازدواج حضرت نوح و حضرت لوط با همسرانشان مي دانيم. با اينکه در قرآن کريم آمده است که همسر حضرت نوح و نيز همسر حضرت لوط، همراه و همنظر با دشمنان ايشان بوده اند.
پاسخ اهل سنت:
شیعه منظورش این است که تعجبی ندارد زن حضرت محمد صلی الله علیه وسلم کافر باشد! چرا تعجب ندارد ؟ چون زن حضرت نوح و لوط هم کافر بودند.
پاسخ ما این است:
اما تعجب دارد که الله زن لوط را با سنگ آتشین بکشد و زن نوح را غرق کند اما حتی به محمد اجازه طلاق زنانش را نیز ندهد.!!
یا ایها الشیعه!
تشبیه که میکنید خوب و کامل تشبیه کنید
شبهه سوم شيعه:
علت امتحان رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم و مردم بوده است:
در شعر زيباي حافظ مي خوانيم :
من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان قيل ومقال عالمی مي کشم از برای تو
رسول گرامی اسلام در نهايت توجه به عالم بالا و مقام اقدس الهي بوده اند؛ و حتی به قول شاعر نفس فرشتگان و هم صحبتی با ايشان برای رسول گرامی اسلام سخت بوده است؛ زيرا نوعی اشتغال به غير خداست.
اما خداوند هر کسي را به نوبه خود آزمايش مي کند و برای آزمايش رسول خدا از ايشان خواست که با عايشه ازدواج کند و با اين دستور، در خانه وی کسي را قرار داد که مي توانست مايه آزمايش ايشان باشد؛ زيرا امتحان مردان بزرگ بايد به بزرگی خود ايشان باشد.
پاسخ اهل سنت:
پس با این حساب داری بدترین حرف ها را نثار حضرت فاطمه میکنی! يعني ازسخنت میتوانیم نتیجه بگیریم که علی هم با فاطمه بد ! (معاذ الله) امتحان شد همانطور که حضرت محمد با عایشه بد! (معاذالله ) امتحان شد
شبهه چهارم شيعه:
علت ازدواج حضرت با ايشان سياسی بوده است:
يكى از اهداف ازدواجهاى پيامبر(صلی الله عليه وآله وسلم) جهت سياسى - تبليغى بود ؛ يعنى با ازدواج موقعيتش در بين قبايل مستحكم گردد و بر نفوذ سياسى و اجتماعيش افزوده شود و از اين راه براى رشد و گسترش اسلام استفاده نمايد.
حضرت به خاطر دست يابى بر موقعيتهاى بهتر اجتماعى و سياسى، در تبليغ دين خدا و استحكام آن و پيوند با قبايل بزرگ عرب و جلوگيرى از كارشكني هاى آنان و حفظ سياست داخلی و ايجاد زمينه مساعد براى مسلمان شدن قبايل عرب، به برخى ازدواج ها رو آورد.
ازدواج پيامبر با عايشه و حفصه ، نه به خاطر نبودن زنی بهتر در آن جامعه و بلكه به خاطر مصالح مهمي بوده است كه جز با ازدواج پيامبر با آن دو تحقق نمي ‌يافته است.
پاسخ اهل سنت:
ازدواج پیامبر با دختران ابوبکر و عمر هیچ دلیل سیاسی نداشته است.
ابوبکر دوست نزدیک ایشان بود و اولین کسی بود که به رسول الله صلی الله علیه وسلم ایمان آورد، نیازی به ازدواج سیاسی بین دختر او و پیامبر نبود.
بعد ازدواج سیاسی باید دو طرفه باشد یعنی دو طرف سود ببرند.
حضرت ابوبکر وقتی به حضرت محمد دختر خود، عایشه، را داد که ایشان یک انسان بی قدرت در مکه و از هر طرف تحت فشار بودند و این دختر دادن برای حضرت ابوبکر دردسر ساز بود و هیچ دست آوردی سیاسی در آن مقطع نداشت
و حضرت محمد با دختر بيوه عمر (بزعم شيعه بزرگترين دشمن علی و اسلام!!!) وقتی عروسی کردند که حکومت اسلامی ‌ريشه دوانده بود و حضرت نيازی به ازدواج مصلخت آمیز با دختر عمر نداشتند، بنظر شما اگر با دختر عمر عروسی نمي‌كردند حضرت عمر، رسول الله را رها می‌کرد؟
خوانندگان گرامی!
جواب های علمای شیعه به سوالات شما، بهترین دلیل بر باطل بودن مذهب آنهاست
و بر شماست که اندیشه کنید. دهان خود را با بدگویی به ناموس پیامبر، آلوده به گناه نکنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر