آیا حضرت ابوهریره سخنان دروغین، به رسول الله صلی الله علیه و سلم نسبت میداد؟!

آیا حضرت ابوهریره سخنان دروغین، به رسول الله صلی الله علیه و سلم نسبت میداد؟!

علمای شیعه در بین کتب اهل سنت جستجو میکنند تا متنی را بر ضد آنها بیابند و جارو جنجال براه بیاندازند...
بعضی اوقات ایرادهای آنها خیلی احمقانه است اما چون پی در پی تکرار میکنند و سایت هایشان به تقلید از یک دیگر ،تکرارا مینویسند، ما را مجبور شدیم که سطح سواد خود را با آنها هماهنگ کنیم!! تا جواب ما را درک کنند!

یک ایراد را ببینید:

شبهه شیعه:
قال تعالی : أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا (محمد: ٢٤)
چرا صحیح بخاری که صحیحترین کتبتان است را نمیخوانید :
ابوهریره بصراحت میگوید این سخنان از کیسه من و دروغ است
و گفتار رسول خدا نیست:

أخرج البخاري في صحيحه كتاب النفقات ، باب وجوب النفقة على الأهل والعيال ج5 ص 2048 ح 5040 والحديث برقم 4936(( حدثنا عمر بن حفص: حدثنا أبي: حدثنا الأعمش: حدثنا أبو صالح قال: حدثني أبو هريرة رضي الله عنه قال: قال النبي صلى الله عليه ( وآله) وسلم: أفضل الصدقة ما ترك غني، واليد العليا خير من اليد السفلى، وابدأ بمن تعول، تقول المرأة: إما أن تطعمني وإما أن تطلقني، ويقول العبد: أطعمني واستعملني’ ويقول الابن : أطعمني، إلى من تدعني فقالوا سمعت ذلك من رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ؟ قال : لا ، هذا من كيس أبي هريرة
أخرج الإمام أحمد بن حنبل باقي مسند المكثرين ، مسند أبي هريرة ، قال أبو هريرة ‏ نهى رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏عن ‏ ‏كسب الحجام ‏ ‏وكسب ‏ ‏البغي ‏ ‏وثمن الكلب قال ‏ ‏وعسب ‏ ‏الفحل قال ‏ ‏وقال ‏ ‏أبو هريرة ‏ ‏هذه من كيسي.
معني اين است كه ابوهريره سخنی را نقل میکند و میگوید آنرا از رسول الله شنیدم و مردم میگویند آیا از رسول الله شنیدی؟
و در حدیث دوم مردم میپرسند: آیا از رسول الله شنیدی یا سخن خودت است؟
و ابوهريره پاسخ میدهد: از کیسه خودم بافتم
گویا نمیداند سزای دروغ بستن به رسول الله آتش است

پاسخ اهل سنت:
 
حضرت ابوهریره بعد از روایت حدیث، وقتی مردم از او پرسیدند که آیا از رسول الله حدیث را شنیده، عصبانی شد که من میگم قال رسول الله و اینها تاکیدآ میپرسند!! با عصبانيت گفت:نه از خودم ساختم!! منظورش این بود که معلوم است پیامبر گفته وگرنه مگر ممکن است من از خودم بگویم؟! سه روز پیش وقتی پسرم ختنه شد،ختنه کننده نسخه نوشت که برای بچه دوا بخر .
پرسیدم: مکر شما دکترید ؟
گفت: نه من خرم!
و من از سوال بی جای خود شرمنده شدم
حضرت ابوهریره میخواست سوال کننده ها را خوب بفهماند که سوالشان خیلی احمقانه است
به زبان دیگر میخواست بگوید مگر ممکن است پیامبر نگفته باشد و من بگوییم قال رسول الله ؟
حالا اگر من بگویم خر، پسر مرا ختنه کرده چون که خودش گفته من خرم، چقدر حرف زشت و دروغ بزرگی گفته ام ؟
به همان اندازه گفته شما زشت و دروغ و تهمت به حضرت ابوهریره است.
و اگر گمان ما خیلی نیک باشد باز نشانه جهل مرکب شماست
و بگمان من انسان نمیتواند اینقدر جاهل باشد بلکه همه چیز نشان از غرض ورزی شیعه دارد زیرا اگر ابوهریره میخواست حدیث جعلی نقل کند دیگر خودش نمیگفت که این حدیث جعلی است!
پس شیعه و علمای شیعه نیز منظور از گفته ابوهریره را دریافته اند
اما چه کنم که نمیدانم، کدام دارو، دوای درمان قلب بیمار آنهاست؟
 

                                                                                                                                           محمد باقر سجودی

0 نظرات:

ارسال یک نظر