آیا آیه « أُولَـٰئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ » دلیل است بر امامت علی؟!!

آیا آیه « أُولَـٰئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ » دلیل است بر امامت علی؟!!

شیعه میگوید: (وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّـهِ وَرُسُلِهِ أُولَـٰئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ ۖ وَالشُّهَدَاءُ عِندَ رَبِّهِمْ) (الحديد: 19). «كسانى كه به خدا و رسولانش ايمان آوردند «و ميان هيچ يك از آنان فرق نگذاشتند»، آنها صديقين و شهدا نزد پروردگارشانند». هم دلالت دارد بر امامت علی!!
 شیعه میگوید:
 علاوه بر ما، امام برزگ سنیان یعنی احمد بن حنبل به نقل از ابن ابی لیلی و او از پدرش روایت می‌کند که گفت: رسول خدا فرمود: صدیقان سه نفر هستند: حبیب بن موسی النجار مؤمن آل یاسین، آنکه گفت: ای قوم من از فرستاده‌ها پیروی کنید. و حزقیل مؤمن آل فرعون که گفت: آیا مردی را به خاطر آنکه می‌گوید پروردگار من خداوند است می‌کشید. و علی بن ابو طالب نفر سوم است،
و او بهترین‌شان است. ابن مغازلی فقیه شافعی و مؤلف کتاب «الفردوس» نیز مانند همین روایت را نقل کرده‌اند و این فضیلتی است که بر امامت علی دلالت می‌کند.
پاسخ اهل سنت:
گفته های ابن مغازلی  اعتباری نیست و  عقاید او ربطی به اهل سنت ندارد و اهل سنت او را نمیشناسند و او رفیق شیعه هاست.
اما این درست است که امام احمد از بزرگان اهل سنت است، اما او نگفته که هرچه من در کتابم نوشتم صحیح است او روایات را با نقل سند ذکر کرده پس گناه صحت یا سقم حدیث به گردن راویست.
و متن حدیث این است:
[ الصديقون ثلاثة حبيب النجار من آل ياسين وحزقيل مؤمن آل فرعون وعلى بن أبى طالب وهو أفضلهم (أبو نعيم فى المعرفة عن أبى ليلى وفيه عمرو بن جميع متهم بالوضع . ابن النجار عن ابن عباس وفيه محفوظ بن أبى دومة ضعيف بمرة) ] حديث أبى ليلى : أخرجه أيضًا : أحمد فى فضائل الصحابة (2/627 ، رقم 1072) ، وابن عساكر (42/43) ، والديلمى (2/421 ، رقم 3866) .
اين روايت با دو سند ذکر شده در سلسله راویان  سند اول عمرو بن جمیع است که مردیست متهم به جعل کاری! پس حدیثی از او قبول نمیشود  و در سند دوم محفوظ بن ابی دومه است که محدثین روایات  او را خیلی ضعیف میدانند.

پس این حدیث جعلیست و شیعه ها ساخته اند..
و  این حدیث در مسند احمد نیامده است. مجرد روایت آن هم در باب فضایل به اتفاق اهل فن نشان دهنده‌ی صحت و سندیت حدیث نیست. او تا حدودی روایات دیگران را نقل می‌کند هر چند صحت‌شان ثابت نشده باشد. هر که کمی اطلاع داشته باشد می‌داند که احمد بن حنبل در مورد هر حدیثی که در باب فضایل کتابش می‌آورد نمی‌گوید: این حدیث صحیح است.
 از اینها گذشته، در احادیث  صحیح داریم که ابوبکر صدیق است پس به همین دلیل که ابوبکر صدیق است حدیثی که بگوید صدقین سه نفرند و نام ابوبکر در بین آنها نباشد آن روایت دروغ است، زیرا با ابوبکر میشوند 4 نفر و هر عاقلی میداند که محال است عدد صدیقین 4 نفر باشد بلکه خیلی زیادتر است.

و اینهم حدیث در صحیحین درباره صدیق بودن ابوبکر رضى الله عنه:
 از انس روایت شده که: پیامبر از کوه اُحد بالا رفت و ابوبکر و عمر و عثمان به دنبال او بالا رفتند. که کوه به لرزه درآمد، آنگاه پیامبر فرمود: «ای اُحد استوار بمان که بر تو نيست جز یک پیامبر، یک صدیق و دو شهید»
ای  ملای شیعه این حدیث صحیح را رها میکنی و با احادیث دروغین به جنگ اهل سنت میایی؟!!! اهل سنت  هرگز حدیثی را که در بخاری و مسلم متفقا باشد را به خاطر حرف های تو رها نمیکند و تو هم این خوب  را میدانی پس چرا ابرام بر باطل داری؟!! شکی نیست که هدف تو بحث با سنی نیست هدف تو گمراه نگه داشتن مردم شیعه است.
و دیگر اینکه  خداوند متعال در قرأن کریم حضرت  مریم را هم صدیقه نامیده است، پس چطور می‌توان گفت: صدیقان سه نفر باشند؟!
و سخن آخر اینکه  اگر صدیق استحقاق امامت را دارد، و اگر شیعه حدیث ما را قبول دارد  پس سزاوارترین مردم برای صدیق بودن ابوبکر است؛ زیرا  او کسی است که این اسم به دلایل فراوان و به تواتر خاص و عام برایش به ثبت رسیده ، بطوری که دشمنان اسلام هم این را می‌دانند، پس با این حساب  در در درجه اول ایشان  مستحق امامت ابود نه علی، رضی الله عنه.
محمد باقر سجـــودى

0 نظرات:

ارسال یک نظر