‌وفات مؤلف کتاب

وفات مؤلف کتاب
http://lh3.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TKHm6lf_vbI/AAAAAAAAAuU/TlEJLrS1ZKg/s128/19.jpg
دکتر عبدالصبور شاهین "رحمه الله" از دانشمندان و دعوتگران اسلامی در سر زمین مصر و جهان اسلام بشمار می رفت، وی در پهلوی تدریس و تالیف خطیب مسجد جامع عمرو بن العاص در شهر قاهره نیز بود و بیش از (70) کتاب را تألیف و یا ترجمه نموده است.
دکتر شاهین به حیث استاد در دانشکدۀ دار العلوم دانشگاه قاهره ایفای وظیفه می نمود و پس از مدت کوتاه یکی از معروفترین متفکران و دعوتگران عصر حاضر در مصر و سطح جهان اسلام گردید.
دکتر شاهین در شورای عالی (پارلمان مصر) نیز عضویت داشت، همچنان به عنوان استاد در بخش مطالعات اسلامی و عربی در دانشگاه ملک فهد عربستان سعودی ایفای وظیفه نموده است.
 وی دهها آثار ارزشمند و مهم را از خود به جا گذاشت که معروفترین آن: "دستور اخلاق در قرآن" و "مفصل آیات قرآن" و "ترتیب معجمی" و "تاریخ قرآن کریم" و "دایره المعارف مادران مؤمنان" و "صحابیات در اطراف پیامبر صلی الله علیه و سلم" و "پدرم آدم علیه السلام" است.
دکتر عبد الصبور شاهین به زبان فرانسوی مسلط بود و چندین کتاب را از فرانسوی به عربی ترجمه نموده است.
متفکر و نویسندۀ معروف دکتر "عبدالصبور شاهین" عصر روز یکشنه 17 شوال سال 1431هـ ق برابر با 4 میزان/مهر 1389هـ ش در سن 82 ساگی وفات نمود. "انا لله و انا الیه راجعون".
یکی از کتابهای معروف استاد شاهین رحمه الله کتاب "تاریخ قرآن کریم" می باشد که ترجمۀ فارسی آن در کتابخانۀ عقیده نشر گردیده است، مؤلف رحمه الله در مقدمۀ این کتاب می فرماید:
"کسانی که عبارت «تاریخ قرآن کریم» را می‌خوانند، چه بسا تصور کنند که مطلب واضح و روشن است؛ به طوری که صفحات اندکی دربارة این موضوع که غیر محققانه به جنبه‌های این تاریخ روشن و پر حجم می‌پردازد، بر ایشان کافی است در حالی که این تاریخ، در حقیقت تاریخ شکوفایی این امت بزرگ با تمدن جاودانه‌اش می‌باشد؛ گویی تاریخی با این درجه از اهمیت ممکن است، ساده و بدون ابهام و صرف حوادثی باشد که در زمان و مکان مشخصی رخ داده‌اند و زمان و مکان بیانگر تمامی جنبه‌های آن می‌باشد.
مهم‌ترین جنبة این تاریخ، بُعد روان‌شناختی عناصر مختلفی است که در عرصة آن وارد شدند؛ چه مؤمنانی که پرچم اعتقاد و عقیده را برای دفاع از دین خدا برداشتند و چه ملحدانی که منکر شایستگی مؤمنان در تحقق هدفشان گشتند و چه منافقانی که مزورانه عمل کردند".           روحش شاد باد
برادران و خواهران عزیز می توانند کتاب مذکور را با کلیک بر روی اسم کتاب داونلود نمایند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر