اندازه گیری مقدار دانش علمای بزرگ شیعه!

اندازه گیری مقدار دانش علمای بزرگ شیعه!

نویسنده: 
محمد باقر سجـــــودی
شیعه در گذشته ادعاهای  عجیب تری داشته که حالا  بعضی از آنها را کنار گذاشته علت ترک این ادعا ها قدیمی، احمقانه بودن آنهاست، مثلا علامه حلی در کتاب منهاج الکرامه میگوید :یک روایت احمد بن حنبل از ابن عباس است که گفت:هیچ آیه‌ای از قرآن با آغاز (یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا) نیست که علی رأس و أمیر و سرور و سید مصادیق آن آیه نباشد.
و اگر چه خداوند گاهی اصحاب محمد را در قرآن عتاب و سرزنش فرموده اما از علی جز ذکر خیر نیامده است، و این نشان می‌دهد که او بهتر و شایسته‌تر است و لذا امام اوست.
پاسخ اهل سنت:  این روایت را ما این روزها از شیعه نمیشنویم زیرا شیعه اکنون دریافته همه آیاتی که با جمله (یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا)شروع شده مدح نیست  بلکه بعضی ذم و نکوهش  و بعضی دستور است!
  مثلا این آیه: ﴿ یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿٢﴾ كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّـهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿٣﴾ ﴾. (الصف: 2-3). «ای كسانی كه ایمان آورده‌اید! چرا سخنی می‌گوئید كه عمل نمی‌كنید. نزد خدا بسیار موجب خشم است كه سخنی بگوئید كه عمل نمی‌كنید».
طبعا شیعه نمیتواند این آیه را در حق علی بداند چون این با  عقیده معصوم بودن  علی در تضاد است و اگر این آیه را قبول کند پس یعنی اینکه ارکان مذهب خود را میلرزاند!! اما علامه آنها متوجه این نکته نبوده و مانند خروس بی محل عمل کرده!!
یا این ایه را چگونه این علامه نادان در حق علی دانسته است؟
«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینِهِ (المائدة/54) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، مرتد شود
پس شیعه امروزی این حرف علامه حلی (بقول ملاها اعلی الله مقامه !!!) را درز میگیرد و زیر سیبیلی رد میکند و اصلا مطرح نمی نمایند!
حالا شاید  بمن بگویید اگر شیعه از خر شیطان پایین آمده تو دیگر چرا  آتش بیار معرکه شدی و شبهه فراموش شده را زنده میکنی؟!
حقیقت این است که من به شبهه کاری ندارم من میخواهم چیز دیگری را به شیعه ها بگویم و آن اینکه   چرا  به حلی میگوند  علامه حلی  اعلی الله مقامه ؟
و چرا  سخنان او را قبول دارند و زندگی خود را بر اساس نوشته های او تنظیم کرده اند و  و بخاطر حرفهای او از اسلام منحرف شده اند ؟
 وقتیکه دریافتید علامه حلی  اینقدر با قرآن بیگانه بوده که   نمیدانسته  هر آیه ای که با (یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا) شروع شده  مدح نیست و نباید آنرا درباره علی بداند پس چرا پیرو او هستید؟ و چرا او را علامه میگویید؟!!

شاید بگویید چرا امام احمد شما این حدیث را آورده؟
پاسخ این است که این  ادعا  اصلا دروغ است  و امام احمد چنین حدیثی ندارد .
اما اگر هم میداشت گناهی متوجه او نبود زیرا امام احمد داشت احادیث را جمع آوری میکرد و هر حدیث را با سندش ذکر میکرد و این یعنی اینکه گناهش به گردن راوی است ! و چه بسا که  دو حدیث مخالف هم را هم در کتابش آورده ،چون هدف جمع آوری بوده  اما تمام متن کتابش ،مذهب او نیست.
امروز حنبلی ها که پیرو امام احمد رحمه الله هستنند کتابش را دربست قبول ندارند حدیث ضعیف را قبول ندارند و حدیث صحیح را قبول دارند، البته  از عقاید فقهی و عقیدتی امام احمد پیروی میکنند اما امام احمد هرگز چنین اشتباه عظیمی ندارد  و نه این آیات را در حق حضرت  علی میداند!
اما  برعکس او ، علامه حلی کتابی در دفاع از عقاید خودش نوشته و در آن دفاعیه این حدیث جعلی را ذکر کرده و شرح داده ،پس او معتقد  به این بوده که منظور از  همه آیاتی که با  یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا  شروع شده درباره حضرت علی است در حالیکه امام احمد حنبل و هیچ شخص سنی  چنین  چیزی را نمیگویند.

 پس ای خواننده گرامی  متوجه فرق  کتاب جمع آوری شده و کتاب دفاع از عقیده باش حالا  به نتیجه  سخنم توجه کنید:
وقتیکه بیسوادی علامه  حلی آشکار شد پس بد نیست بدانید این مرد گمراه و کم دانش  را علمای امروزی شیعه با این القاب خطاب میکنند:  آیت الله علی الاطلاق  حسن بن یوسف بن مطهر حلی  و کتابهایش در حوزه تدریس میشود و وقتی میگویند (علامه) منظورشان اوست نه غیر او وقتی میگویند (فاضل) منظورشان فقط  اوست نه غیر او
یعنی مقام این مرد کم دانش در پیش علمای شیعه  خیلی بزرگ است ( کند همجنس با همجنس پرواز )
پس مردم شیعه باید فکر  و اندیشه کنند که  آیا سزاوار است دین خود را از این علامه های تقلبی  و بیگانه با قران، بگیرند؟!؟
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر