جبهه علمای الازهر خواستار تخریب مزار "ابو لولو" در کاشان شد

سنى نيوز: جبهه علمای الازهر از لغو دیدار شیخ احمد محمد الطیب شیخ الازهر با حمید بقایی: جبهه علمای الازهر از لغو دیدار شیخ احمد محمد الطیب شیخ الازهر با حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران استقبال کرد. همچنین محمد البری رئیس این جبهه خواستار آن شد تا زمانی که ایران مقربه "ابو لولو" قاتل عمر بن خطاب رضي الله عنه خلیفه دوم مسلمانان را ویران نکند، مسئولان الازهر با مقام های این کشور دیدار نکنند.http://lh4.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TK9roQKPtrI/AAAAAAAAAxs/mdfkAw0FrCI/31.jpg جبهه علمای الازهر از لغو دیدار شیخ احمد محمد الطیب شیخ الازهر با حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران استقبال کرد. همچنین محمد البری رئیس این جبهه خواستار آن شد تا زمانی که ایران مقربه "ابو لولو" قاتل عمر بن خطاب رضي الله عنه خلیفه دوم مسلمانان را ویران نکند، مسئولان الازهر با مقام های این کشور دیدار نکنند. معاون محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران استقبال کرد. همچنین محمد البری رئیس این جبهه خواستار آن شد تا زمانی که ایران مقربه "ابو لولو" قاتل عمر بن خطاب رضي الله عنه خلیفه دوم مسلمانان را ویران نکند، مسئولان الازهر با مقام های این کشور دیدار نکنند.
این در حالی است که الازهر اعلام کرده بود لغو دیدار شیخ الازهر با مقام ایرانی به دلیل پر بودن جدول برنامه های او و همچنین تاخیر هیات در ارائه درخواست دیدار عنوان کرده بود.
البری تاکید کرد که طرف ایرانی هیچ چیزی که باعث نزدیکی میان مذاهب اسلامی شود را ارائه نداده است. او همچنین با ایجاد پل های گفت و گو با ایرانی ها پیش از این که علمایشان اهانت به اهل تسنن و صحابه پیامبر را متوقف نکنند، مخالفت کرد.
رفاعه الطهطاویی سخنگوی شیخ الازهر دلیل لغو دیدار را پایبندی او به سخنرانی هفتگی اتحادیه الازهر و همچنین تاخیر هیات ایرانی در ارائه درخواست دیدار به رغم حضور چهار روزه اش در قاهره عنوان کرده بود. هیات ایرانی به ریاست حمید بقایی معاون رئیس جمهوری اسلامی در امور گردشگری به منظور گفت و گو بر سر پروتوکل های مربوط به از سرگیری پرواز مستقیم میان تهران و قاهره به مصر سفر کرده بود.
هیات ایرانی در سفر خود به مصر که به دور از دید رسانه ها صورت گرفت همچنین از شماری از مساجد آل البیت از جمله مسجد سیده زینب، مسجد نفیسه و مسجد امام حسین، بازدید کرد.
مزار "ابو لولو" که در ایران به "بابا شجاع الدین ابو لو لو فیروز" شهرت دارد در کاشان است و زیارتگاهی برای شماری  از ایرانی ها است. لازم به ذکر است که ابو لولو پس از اجرای حد در مدينه دفن شد و مزار کاشان تنها یک نماد است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر