ازمسئولین بازداشت شده برنامه توسعه مسجد مکی هنوز خبری نیست!

00.jpg سنی نیوز: نظام ولایت فقیه بشدت از تجمعات اهل سنت، و ابراز وجود آنها در کشور در هراس است. مساجد شهرهای بزرگ کشور چون مشهد، شیراز، اصفهان ویران شد. نه تنها اجازه ساخت مسجد تهران و میزانیه آن صادر شد بلکه خانه‌های مردم مؤمنی که برای نماز جماعت تخصیص داده شده بود اخیرا پلمب گشت.
000.jpgوجود مراکز تجمع اهل سنت در شهرهای بزرگ حجم حقیقی آنها را نمایان می‌کند، و باعث می‌شود این اقلیت ملی، و صاحبان ریشه اصیل دیانت ایران زمین بیش از پیش به هم نزدیک شوند، و همچنین باعث نوعی آگاهی در بین همسایه‌های شیعه می‌گردد، و این پرسش در اذهان عمومی پیدا می‌شود که چرا ما شیعه شده‌ایم؟! کشوری که تا قرن دهم هجری سرآمد اسلام و توحید بود، و همه علما و اندیشمندان ایران زمین اهل سنت بودند، چگونه به تشیع وادار شد؟!.. نظام گمان می‌کند با ممانعت از تجمعات اهل سنت، و از ابراز وجود قوی آنها این پرسشهای بیدارگر را در نطفه خفه کند!
0000.jpgجامعه مکی و فعالیتهای زنده آن سالهاست خواب از چشمان صفویت ربوده است. آنها با ترفندهای بسیار ارزان خود به شیوه‌های مختلف تلاش کرده‌اند اهل سنت را تضعیف، و تجمعات آنها را متلاشی کنند. جلسه ختم بخاری زاهدان مهمترین جلسه ای بود که نظام امسال با ممنوعیت کامل برگذاری آن، و ممانعت از سفر اندیشمندان و طلاب علم و هواداران به زاهدان، باعث پررونق‌تر شدن آن شد. برنامه‌ای که قرار بود به مدت یک روز برگذار شود، سه روز باشکوه دوام پیدا کرد. خوشبختانه همه سیاستهای استبدادگرایانه نظام باعث بیداری بیشتر مردم می‌شود.
مسجد جامع مکی زاهدان از نظر ساختمانی پیشرفتهای قابل توجهی داشته، که حسادت کینه‌توزان صفویت را برانگیخته است. آنها به شیوه‌های مختلف؛ تهدید، ممنوعیت از خروج، حمله فیزیکی، تشویه و شایعه پراکنی، ممنوعیتهای غیر قانونی از فعالیت ومشارکت در بسیاری از برنامه‌ها، بازگرداندن از فرودگاه، متواری ساختن افراد از اطراف او، و اخیرا به گروگان گرفتن خانواده و بستگان، تلاش دارند خواسته‌های غیر اخلاقی و غیر قانونی خود را بر شیخ الاسلام عبدالحمید املاء کنند. البته این فشارها باعث شده محبوبیت مولانا عبدالحمید در بین مردم دوصد چندان افزون گردد، و جوانان برومند اهل سنت چون پروانه به دور شمع وجود ایشان می‌چرخند، و حاضرند خود را فدای دفاع از دین و مظاهر دینی خود گردانند.
00000.jpgبه گزارش خبرنگار سنی نیوز از زاهدانحاج عبدالرحیم شه بخش و حافظ اسماعیل ملازهی دو مسئول ساخت و ساز و توسعه مسجدجامع مکی زاهدان که دربازداشت به سر می برند همچنان در گروگان مقامات امنیتی دولت ایران هستند. بستگان این دو داماد امام جمعه اهل سنت زاهدان که در اواخر مهر و اوایل آبان‌ماه بازداشت شدند تاکنون موفق به ملاقات یا گفتگوی تلفنی با عزیزان خود نشده‌اند.
00000.jpgدرحالیکه رهبران و نخبگان اهل سنت ایران درتلاش اند برای ساخت مسجدی در تهران مجوزبگیرند چنین به نظر می رسد حاکمیت کنونی از ساخت مسجد در مهمترین مرکز اهل سنت  وشهر سنی نشین زاهدان هم وحشت دارد و حاضر نیست وجود مسجدی باشکوه را در این شهر تحمل کند. تا جائیکه مقامات حکومتی پس از بازداشت حاج عبدالرحیم که جانباز جنگ ایران وعراق هم است جانشین وی در امور ساخت  ساز مسجدجامع مکی "حافظ اسماعیل" را پس از ضرب وشتم در مقابل دیدگان خانواده  و شهروندان زاهدانی به همراه خود به گروگان گرفتند!
000000.jpgخبرنگار سنی نیوز در ادامه گزارش خود گفتند که ناظران بر مسایل بلوچستان معتقدند چون مسئولان از حساسیت اهل سنت بویژه بلوچها از بازداشت یا حصر خانگی مولانا عبدالحمید و نتایج خطرناک آن آگاه هستند به همین علت به ربودن اطرافیان ایشان روی آورده اند. سیاستی که همواره نتیجه عکس برای رژیم داشته است.
طبق گزارش های رسیده از زاهدان برنامه توسعه و بازسازی مسجد مکی همچنان در حال اجراست. یکی از دومناره مسجد منهدم شده ولی قراراست مناره دوم که در جنب خیابان خیام واقع شده درجای خود ابقا شود.
مسجد جامع مکی زاهدان مخصوصا مناره های زیبای آن پس از تخریب مسجد شیخ فیض مشهد و یورش نظامیان ایرانی به مسجد مکی هدف شدید گلوله‌های هلکوپترهای نظامی سپاه پاسداران قرار گرفته بودند. نشانه های گلوله باران مسجد در تصاویر ذیل مشهود است که نشان از "محبت ویژه" جمهوری اسلامی با مساجد ومدارس دارد!
 0000000.jpg

0000000000000.jpg
00000000000000.jpg
00000000000000000000.jpg000000000000.jpg

0 نظرات:

ارسال یک نظر