اهل سنت ایران با هیچ کسی جنگ قدرت ندارند و خواهان اجرای عدالت و برابری بین اقوام و مذاهب اسلامی هستند


images (226×214)شیخ الاسلام  مولانا عبدالحمید "حفظ آزادی های مذهبی اهل سنت" و "اجرای عدالت میان شهروندان سنیو شیعه ایرانی"، را دو خواسته مهم جامعه اهل سنت ایران برشمرد و با تاکید بر اینکه ما قانون مدار و قانون‏گرا هسیتم اظهار داشت: من با صراحت اعلام می کنم که اهل سنت ایران با هیچ کسی جنگ قدرت ندارند.
ایشان با فراخواندن همه به اعتدال و میانه روی و پرهیز از  اهانت به مقدسات یکدیگر خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه برخی از اهل سنت هستند که به تخریب شیعه می پردازند و از آن سو، کسانی را می بینیم که به تخریب اهل سنت و اهانت به مقدسات آنها می پردازند. این روند در واقع خدمت به دشمنان اسلام است.
وی در ادامه سخنان خود درباره  افراط و تندروی ، به افترا و دروغ پراکنی برخی از رسانه های داخلی علیه خودشان اشاره کرد و با بیان اینکه احساس می شود اخیرا به صورت هدفمند این روند را دنبال می کنند، یاد آور شد: ما از این تهمت ها هیچ هراسی ندرایم و معتقدیم چنین حملاتی نتیجه پیمودن راه اعتدال و میانه روی و تلاش در جهت ایجاد اخوت و برادری میان شیعه و سنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های  نماز عید سعید قربان، که جمعیتی بالغ بر دویست هزار نفر حضور داشتند، اسلام را دین اعتدال و میانه روی دانست و اظهار داشت: در اسلام افراط و تفریط هیچ جایگاهی ندارد.
ایشان ادامه داد: در تمام ادوار تاریخ اسلام، مسلمانانی بوده اند که دچار افراط و تفریط شده اند؛ این وضعیت در دنیای امروز که عصر اینترنت و ماهواره به حساب می آید، متاسفانه به اوج خود رسیده است. هم اکنون شبکه های مختلف ماهواره ای و سایت های اینترنتی در جهان فعالیت می کنند که بخش عمده ای از آنها راه انصاف و اعتدال را به کلی از یاد برده اند.
متاسفانه امروز مسلمانان گرفتار افراط و تندوری شده اند و به جای ستیز با دشمنان اسلام، به تخریب یکدیگر می پردازند. برخی از اهل سنت هستند که به تخریب شیعه می پردازند و از آن سو، کسانی را می بینیم که به تخریب اهل سنت و اهانت به مقدسات آنها می پردازند.
متاسفانه تندرو های سنی و شیعه فکر نمی کنند و این قدر عقل ندارند که اندکی با خود بیندیشند، به راستی دشمنان اسلام، همان هایی که قصد نابودی اسلام و خارج کردن آن از صحنه را دارند  و میلیاردها دلار در این زمنیه هزینه می کنند، وقتی این عملکرد ما را مشاهده کنند، با خود چه خواهند گفت!
مولانا عبدالحمید ادامه داد: امروز افراط و تفریط به اوج خود می رسد؛ ابزراهایی به وجود آمده که به جای آنکه به نفع مسلمانان و وحدت و همبستگی آنان از آن کار گرفته شود، علیه مسلمانان کار گرفته می شود. امروز دیگر نیازی به اسرائیل  غاصب و اشغال گران و متجاوزان نیست، خود ما داریم یکدیگر را پاره پاره می کنیم و مورد تعرض قرار می دهیم.
ایشان در ادامه به افترا و دورغ پراکنی برخی از رسانه های داخلی علیه خودشان اشاره کرد و گفت: بنده ناچیز نیز همین گلایه را دارم که احساس می شود برخی از رسانه های داخلی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده علیه من فعالیت می کنند؛ ای کاش صادقانه عمل می کردند و واقعا نقاط ضعفی از بنده را یاد آورد می شدند؛ من بارها گفته ام که راضی و خشنود خواهم بود از آنهایی که از من انتقاد سازنده بکنند، اما متاسفانه باید گفت عملکرد این رسانه ها اینگونه نبوده است.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید افزود: طی روزهای اخیر روزنامه سراسری «رسالت» و هفته نامه محلی «پرسیمرغ» مطلبی را چاپ کردند با این مضمون که بنده در جلسه ای که با سران قبائل بلوچ و علما داشته ام، فتوا داده ام که اهل سنت از انداختن صدقه در صندق های جمع آوری صدقات کمیته امداد امام خمینی خود داری کنند و مدعی شده ام که با این صدقات فقط به شیعیان کمک می شود! در حالیکه نه روح بنده از چنین جریانی آگاه است و نه من در خواب شاهد چنین جریانی بوده ام. خوشبختانه امروز هم سران قبائل و هم علما در جمع ما حضور دارند.
ایشان ادامه داد: من در همه محافل از جمله جشن عاطفه ها به مردم توصیه کرده ام که خود را در چنین موارد انسان دوستانه ای شریک کنند.
ما در مساجد خودمان حتی با چادر کمک جمع آوری کرده ایم و به کمیته امداد امام خمینی رسانده ایم.
خطیب خطبه های عید سعید قربان اهل سنت همچنین گفت: یک بار می گویند اینجا پایگاه شبکه ماهواره ای نور است و بنده حامی این شبکه ام، در حالیکه اهل سنت ایران یک شبکه تلویزیونی ندارند. ما حتی یک روزنامه هم نداریم که به وسیله آن از حقوق قانونی خود دفاع کنیم.
ایشان یاد آور شد: ما از این تهمت ها هیچ هراسی نداریم و معتقدیم چنین حملاتی نتیجه پیمودن راه اعتدال و میانه روی و تلاش در جهت ایجاد اخوت و برادری میان شیعه و سنی است.
از این افتراها و تهمت ها ما به هیچ وجه نگران نیستیم اما هشدار می دهیم که ممکن است این موارد احساسات برخی را برانگیزد، ضمن اینکه باید یاد آور شد که چنین عملکرد هایی گناه محض است و با مسلمانی آنانی که می گویند ما مسلمانیم و خود را مومن می پندارند، در تضاد است. آنانی که خود را اصولگرا می دانند، بدانند که این عملکرد ها برخلاف اصول است.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید همچنین در ادامه سخنان خود "حفظ آزادی های مذهبی اهل سنت" و "اجرای عدالت میان شهروندان سنی و شیعه ایرانی" را دو خواسته مهم جامعه اهل سنت ایران برشمرد و تاکید کرد: ما ملتی قانون‏گرا و قانون مدار هستیم ما سهم نمی خواهیم اما عدالت خواه و حق طلبیم.
من همین جا اعلام می کنم که ما با هیچ کسی جنگ قدرت نداریم؛ می دانیم که اقلیت هستیم و به قدرت نمی رسیم، بر همین اساس هیچ گاه تلاش نکرده ایم که یک بار دولت به ما برسد و فردی ازاهل سنت رئیس جمهور شود؛ انتظار ما آن بوده که بین شیعه و سنی عدالت اجرا شود و آحاد ملت ایران با یک چشم نگاه شوند. معتقدیم این روند به وحدت و همگراهی ما کمک خواهد کرد.
انتظار ما از مسولان نظام همواره آن بوده که حقوق قانونی ما را مراعات کنند و به کسانی که با اعمال سلیقه قصد دارند آزادی های ما را سلب کنند، آزادی عمل ندهند. ما سهم خواهی نداریم و لکن حقوق قانونی خویش را طلب می کنیم.
بنده به عنوان یک پیشنماز با صراحت اعلام می کنم که نه بنده و نه هیچ یک از اعضای مجموعه ما دست در دست هیچ اخلاگر و برانداز ضد انقلابی نداده ایم و هیچ گونه همکاری ای با چنین جریان هایی نداشته ایم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر