جواز متعه با يك زن ولو اينكه هزاران بار باشد
تشيع معتقد است كه يك فرد ميتواند يك زن را هزاران بار نيز متعه نمايد و زن نيز ميتواند با هزاران شوهر متعه نمايد اين عقيده به روشنی مشخص مينمايد كه متعه همان زنا و فحشاء است و الا چگونه ميتواند يك زن هزاران شوهر و يا يك مرد هزاران همسر داشته باشد.
1- از زراره روايت است كه ميفرمايند به امام جعفر صادق گفتم شخصي زني را متعه مينمايد و پس از او شخصي ديگر او را متعه مينمايد آيا آن زن ميتواند با شوهر اول متعه نمايد ايشان فرمودند آري اين زن، زن اجاره شده است و در هر وقت كه شوهر اول بخواهد ميتواند او را اجاره نمايد([1]).
2- از ابان روايت است كه ميفرمايد عدهاي از اصحاب امام جعفر صادق از او پرسيدند آيا شخصي ميتواند مراتب متعدد و گوناگوني يك زن را متعه نمايد ايشان فرمودند اشكالي ندارد([2]).
3- از علي بن جعفر روايت است كه ميفرمايد از امام جعفر صادق پرسيدم يك شخصي چند بار ميتواند يك زن را به متعه بگيرد ايشان فرمودند هر مقداري كه او دوست دارد ميتواند او را متعه نمايد([3]).
([1]) التهذيب 2/191.
([2]) فروع كافي 2/46.
([3]) قرب الاسناد 109.
تشيع معتقد است كه يك فرد ميتواند يك زن را هزاران بار نيز متعه نمايد و زن نيز ميتواند با هزاران شوهر متعه نمايد اين عقيده به روشنی مشخص مينمايد كه متعه همان زنا و فحشاء است و الا چگونه ميتواند يك زن هزاران شوهر و يا يك مرد هزاران همسر داشته باشد.
1- از زراره روايت است كه ميفرمايند به امام جعفر صادق گفتم شخصي زني را متعه مينمايد و پس از او شخصي ديگر او را متعه مينمايد آيا آن زن ميتواند با شوهر اول متعه نمايد ايشان فرمودند آري اين زن، زن اجاره شده است و در هر وقت كه شوهر اول بخواهد ميتواند او را اجاره نمايد([1]).
2- از ابان روايت است كه ميفرمايد عدهاي از اصحاب امام جعفر صادق از او پرسيدند آيا شخصي ميتواند مراتب متعدد و گوناگوني يك زن را متعه نمايد ايشان فرمودند اشكالي ندارد([2]).
3- از علي بن جعفر روايت است كه ميفرمايد از امام جعفر صادق پرسيدم يك شخصي چند بار ميتواند يك زن را به متعه بگيرد ايشان فرمودند هر مقداري كه او دوست دارد ميتواند او را متعه نمايد([3]).
([1]) التهذيب 2/191.
([2]) فروع كافي 2/46.
([3]) قرب الاسناد 109.
0 نظرات:
ارسال یک نظر