زني كه با خدا سخن گفت



مؤلف : دکترعائض القرنی
مترجم : محمد گل گمشادزهی

درخشش نور: لا حول و لا قوة الا با‌لله.

ما مضي فات و المؤمّل غيب
و لك الساعة التي انت فيها
«آنچه گذشت تمام شد و رفت و آينده پنهان و در عالم غيب است و آنچه از آن تو است لحظه‌ايست كه در آن قرار داري».
اگر به نصوص قرآن و سنت نگاه كني، مي‌بيني كه خداوند، زن شايسته و مؤمن را ستوده است؛ خداوند متعال مي‌فرمايد:
{ وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلا لِلَّذِينَ آمَنُوا اِمْرَأَةَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ } (تحريم: 11).
«و خداوند براي مؤمنان زن فرعون را مثال زده است، آنگاه كه گفت: پروردگارا! برايم خانه‌اي در بهشت نزد خودت درست كن و مرا از فرعون و كارهايش نجات بده، و مرا از قوم ستمگر برهان».
خواهرم! فكر كن كه چگونه خداوند آسيه رضي الله عنها را الگو و نمونه‌اي زنده براي مردان و زنان مؤمن قرار داده است.
آري! آسيه، نماد و الگوي آشكاري براي هر آن كسي است كه مي‌خواهد در زندگي از آيين الهي پيروي كند و به راه او رهنمود شود.
به راستي كه اين زن، چقدر عاقل و دانا بوده است؛ او، همسايگي و جوار الهي را طلب نمود و پيش از آنكه خانه را بخواهد، جوار و همسايگي الهي را بر آن مقدّم نمود؛ او از فرعون ستمگر و كافر اطاعت نكرد و زندگي در كاخ فرعون را با تمام فريبندگي‌هايش نپذيرفت و خانه‌اي زيباتر و بهتر در جوار پروردگار جهانيان را خواستار شد، آري! او مي‌خواست در باغها و رودبار‌هاي بهشت در جايگاهي زيبا نزد خداوند زندگي كند.
به‌راستي كه او زن بزرگي بود؛ زيرا صداقت و همت والايش، او را به جايي رسانيد كه سخن حق و ايمان را آشكارا در مقابل همسر سركش و ستمگرش بيان كرد، و بدين خاطر در راه خدا شكنجه شد و در نهايت در جوار رحمت الهي قرار گرفت و در بهشت برين سكني گزيد. خداوند متعال، او را براي زنان و مردان مؤمن، در تمام ادوار تاريخ، الگو و سرمشق قرار داده و اين بانوي بزرگوار را در كتاب خويش ستوده و اسم او را در كتاب خود ثبت نموده و عمل او را مورد ستايش قرار داده و شوهرش را كه از راه و آيين الهي منحرف گشته بود، نكوهيده است.

تابش نور: در برابر طوفان سختي‌ها، خوش‌بين باش.

به نقل از کتاب: خوشبخت ترین زن دنیا، مؤلف : دکترعائض القرنی، مترجم : محمد گل گمشادزهی


0 نظرات:

ارسال یک نظر