تداوم فشار بر اهل سنت در مناطق کردنشین

جمعه 12 آبان 1389
http://dc271.4shared.com/img/SZAksqC-/s3/images.jpeg در ادامه موج جدید فشار بر اهل سنت در مناطق کردنشین روز جمعه هفته گذشته نیروهای سپاه پاسداران مسجد جامع شهر کامیاران را محاصره کرده و اقدام به بازرسی نمازگزاران این شهر کردند.
بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، روز جمعه هفته گذشته زمانی که مردم اهل سنت این شهر جهت برگزاری نماز جمعه به مسجد جامع شهر مراجعه می کنند با محاصره مسجد از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی روبرو می شوند. این نیروها تمام نمازگزاران اعم از زن و مرد را مورد بازرسی بدنی قرار می دهند، که این رفتار با نمازگزاران سبب اعتراض آنها می شود. بعد از برگزاری نماز جماعت امام جمعه این شهر اعلام کرد که وی از امام جمعه یی این شهر کنار کشیده است و ملا توفیق قربانی به جای وی به عنوان امام جمعه این شهر انتخاب شده است.
گفته می شود به دلیل کشمکشهای جناحی سیاسی در این شهر امام جمعه این شهر برکنار شده است.
لازم به ذکر است دوشنبه هفته گذشته نیز قرار بود مراسم عمامه گذاری دکتر سید حسن هاشمی با شرکت جمع کثیری از پیروان طریقت نقشبندی در مسجد این شهر برگزار شود ولی در زمان برگزاری نیروهای انتظامی و امنیتی مسجد را محاصره کرده و مانع از برگزاری این مراسم مذهبی می شوند و اقدام به پراکنده کردن مردم این شهر در اطراف مسجد جامع می کنند.
منبع: هرانا

0 نظرات:

ارسال یک نظر