ادعای شیعه: مقام امام، مقامى عاليتر و والاتر از مقام نبوت است.

ادعای شیعه: مقام امام، مقامى عاليتر و والاتر از مقام نبوت است.

نویسنده: 
محمد باقر سجودى
اينک ببنید بخشی دیگر از مقام و منزلت امام را در نزد شیعه ها, شیعه میگوید: مقام امام، مقامى عاليتر و والاتر از مقام نبوت است. انسانها اول به درجه نبوت ميرسند بعد به مقام شامخ  امامت!!! (بر وزن اول لیسانس است بعد دکترا )
پاسخ اهل سنت
الله در قرآن میفرماید:
«مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيينَ» (الأحزاب/40)
(محمد پدر هيچ يک از مردان شما نبوده و نيست؛ ولى رسول خدا و ختم‌کننده و آخرين پيامبران است؛)
اينجا الله خبر مهمي را  اعلام  ميكند و آن اینکه دروازه پیامبری بسته شده و رابطه انسان با وحی با آلله قطع شد و مردان متشخصی که فرقشان با بقیه بشر در  این بود که مستقیما با الله بواسطه جبرییل در تماس بودند و سلسله وار آمدند  آخرینشان محمد بود و دیگر نخواهد آمد.
اما شیعه میگوید دروازه آمدن آدمهای مهمتر از پیامبران بسته نشده است!! آیا این سخن معقولی است؟ چگونه ممکن است مردی که بوحی مرتبط نیست از مردی که بوحی مرتبط است مقامش بالاتر باشد؟
رسول الله یکبار به علی گفت ای علی منزلت تو بمن بمثال مقام هارون است به موسی، اما بجز اینکه بعد  از من پیامبری  نمیاید.
حالا اگر حرف شیعه را درباره مقام علی قبول کنیم پس معنی سخن پیامبر این است که ای علی  منزلت تو بمن بمثال مقام هارون است به موسی، اما بجز اینکه هارون انگشت کوجیکه تو هم نمیشود درست است که بعد از من پیامبری نمیاید ولی پدربزرگ پیامبران  میاید که همانا امام نام دارد همانا او  تویی
ای شیعه آیا منظور پیامبر از بجز اینکه همین است که تو میگویی؟ آیا حیا چیز خوبی نیست؟

شیعه در ادامه غلو خود میگوید:
امام كسى است كه به امر خدا مردم را هدايت كند، و مراد از امر خدا همان اراده خدا است بنابراين ائمه كه هدايت‏ به امرالله ميكنند، يعنى با ملكوت موجودات سر و كار داشته، و هر موجودى را از جنبه امرى او نه تنها از جنبه خلقى او، بسوى خدا هدايت ميكنند، و به كمال خدا ميرسانند.
قلب موجودات در دست امام است، و از نقطه نظر سيطره و احاطه بر قلب، آنان را بسوى خدا هدايت ميكند.
امام  بواسطه نفس قدسيه خود با قلوب و ارواح بنى آدم از باطن، و با زبانها و افعال آنها در ظاهر سر و كارى دارد!!
پس امام كه مردم را بخدا هدايت ميكند، به امر ملكوتى كه هميشه با آن موجود و ملازم است هدايت ميكند، و اين در حقيقت ولايتى است‏ به حسب باطن در ارواح و قلوب موجودات نظير ولايتى كه هر يك از افراد بشر از راه باطن و قلبش نسبت‏به اعمال خود دارد، اين است معنى امام.


پاسخ اهل سنت:

خاک بر سرت با این معنی کردنت!! آیا به معنی سخنش پی بردید؟ در اینجا در لفافه میگوید که امام خداست  زیرا اگر  ملکوت هرچیز بدست امام باشد پس به این  آیه چه بگوییم؟!!(فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيءٍ وَإِلَيهِ تُرْجَعُونَ ) (يس/83) «پس منزه است خداوندی که مالکيت و حاکميت همه چيز در دست اوست؛ و شما را به سوی او بازمي‌گردانند! »
و شما در درسهای پیش دیدید که ملای شیعه گفت بازگشت مردمان بسوی امام است و حالا میگوید ملکوت هر چیز بدست امام است پس (امام = الله)
اما همینکه ما شیعه را متهم کنیم به اینکه امام را خدا میداند رگ گردنش متورم میشود و میگوید: نعوذ بالله!! تهمت نزن در نزد ما علی عبد خدا است.
ولی ای ملای شیعه تو به این عبد، صفات الهی دادی صفاتی که الله در آیات زیادی آنها را  متعلق به خودش میداند را دادی !!
شیعه میگوید امام این صفات را به امر الله دارد یعنی به اراده الله امام ملکوت آسمانها و زمین را در دست دارد!!
در پاسخ میگوییم پس در بهترین حالت تو ای شیعه به دو خدا معتقدی اول خدایی که مقام تشریفاتی دارد (الله) و دوم خدایی که مقام اجرایی دارد!(علی)

شیعه در ادامه میگوید: علت رسيدن به  اين منصب امامت (  و به اين مقام بالاتر از مقام پیغمبری)  آیه زیر است: «وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآياتِنَا يوقِنُونَ» (السجده/24)و از آنان امامان (و پيشوايانى) قرار داديم که به فرمان ما (مردم را) هدايت مي‌کردند؛ چون شکيبايى نمودند، و به آيات ما يقين داشتند.
و منظور از صبر، استقامت و ايستادگى است در تمام امتحانات و ابتلائاتى كه بنده در راه عبوديت و وصول بمراد براى او پيش ميآيد،

پاسخ اهل سنت:
ای شیعه شوخی نکن! امام زمان تو 5 ساله بود که امام شد او در چی صبر کرد تا به این مقام رسید ای کاش خجالت میکشیدی!! با آیات الهی  را تمسخر میکنی؟ !! آیا باور به روز قیامت نداری؟ 

0 نظرات:

ارسال یک نظر