تداوم جوسازی سایت‏های تندرو علیه اهل‏سنت ایران

با وجود تاکید مکرر مقامات کشوری و استانی به اصحاب رسانه مبنی بر پرهیز از تفرقه‏افکنی و شایعه‏پراکنی و لزوم اطلاع رسانی شفاف، متاسفانه نشر اخبار بی‏پایه و اساس با تیترهای جهت‏دار علیه جامعه اهل‏سنت ایران و شخصیت‏های مذهبی و مردمی آن با قوت تمام همچنان ادامه دارد.http://lh4.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TKytI2SEePI/AAAAAAAAAxI/wdkgL0swlHs/s128/28.jpg
در تازه‏ترین اقدام از این قبیل، گردانندگان سایت "جهان نیوز" مورخ یکشنبه 89/7/11، خبری تحت عنوان "تاسیس استدیو شبکه ماهواره‏ای وهابیت در زاهدان!" را در سایت مزبور درج نمودند و در این خبر با انتخاب واژه هایی زننده و به دور از اخلاق رسانه‏ای به امام جمعه اهل سنت زاهدان مولانا عبدالحمید تاخته و ایشان را یکی از همراهان و حامیان شبکه جهانی ماهواره‏ای "نور" معرفی کردند. گردانندگان جهان نیوز به تبعیت از دیگر رسانه‏های پریشان‏فکر وتفرقه‏افکن از اتهام "وهابیت" و "سلفی گری" هم غافل نماندند.
در مورد این گزارش که به دور از هر گونه تحقیق است باید گفت که مولانا عبدالحمید هیچ گونه ارتباطی با شبکه جهانی "نور" ندارد و نه هم از مؤسسان یا سیاست گزاران و یا طرف مشورت شبکه ماهواره‏ای مذکور هستند، بلکه ایشان همواره در مسیر اعتدال و میانه‏روی قرار داشته و اطرافیان خود و کسانی که با ایشان در هر موضوعی مشورت می‏کنند را نیز توصیه به اعتدال و میانه‏روی در امور و احترام به طرف مقابل می‏نماید، و معتقد است که طرف مقابل نیز باید همین روش  را سرلوحه برنامه‏های خود قرار دهند.
شبکه نور، یک شبکه ماهواره‏ای است که به مسایل فرهنگی و دینی فارسی زبانان تمام دنیا می‏پردازد و فعالیت آن منحصر به اهل سنت ایران نیست، تا جائی که بسیاری از مشکلات اجتماعی اهل سنت ایران را بازتاب نمی‏دهد، و اگر گاهاً شبکه مزبور از سی‏دی‏های سخنرانی مولانا عبدالحمید- حفظه الله- استفاده نموده یا مصاحبه‏هایی با ایشان داشته است، این مصاحبه‏ها به هیچ وجه دلیلی بر همراهی مستقیم ایشان با این شبکه نمی‏شود، زیرا مولانا عبدالحمید پیش از این با شبکه‏ها و خبرگزاری‏های داخلی و خارجی مصاحبه داشته‏اند. آیا مصاحبه با یک شبکه، رادیو و یا رسانه دلیل حمایت و پشتیبانی از آن محسوب می‏شود؟!!
آیا از سفرهای مکرر مقامات عالی‏رتبه کشور به برخی از کشورهای اروپائی و حتی ایالات متحده آمریکا و مصاحبه‏های اختصاصی این افراد با شبکه‏های خبری آن کشورها همین نتیجه اخذ می‏شود؟؟
معلوم نیست چرا حضور چندین شبکه ماهواره‏ای بازتاب دهنده عقاید اهل تشیع مثل "اهل بیت"، "ولایت" وغیره برای این دسته از تنگ نظران مایه خوشی و سرور است، اما وجود یک شبکه محدود که منسوب به اهل‏سنت است برای این دوستان قابل تحمل نیست، تا جائی که مجبور شدند جهت تقابل با این شبکه ماهواره‏ای به دروغ‏پردازی و تخریب شخصیت پیشوایان اهل سنت ایران روی آورند؟!
لازم به ذکر است که اهل‏سنت ایران همواره در تلاش بوده‏اند که یک شبکه ماهواره‏ای کاملا مستقل راه‏اندازی کنند که به انتشار و پخش دیدگاههای آنان بپردازد، ولی به دلیل مشکلات مالی تاکنون موفق به چنیین کاری نشده‏اند.
در مجموع باید به خاطر داشت که هر انسان در مقابل هر حرف و کلمه‏ای که بر زبان آورده و یا به رشته تحریر در می‏آورد و در قبال هر عملی که انجام می‏دهد در روز قیامت باید در بارگاه الهی پاسخگو باشد، لذا مسئولیت اصحاب رسانه‏ها و مطبوعات در عصر حاضر بسیار حساس و مهم می‏باشد؛ اینگونه افراد باید متوجه باشند که بدون دلیل ادعا ردیف نکنند و در کنار اخلاق اسلامی و دینی، اخلاق مطبوعاتی و رسانه‏ای را رعایت نمایند.
منبع: سنی آنلاین

0 نظرات:

ارسال یک نظر