موج جدید استناد روافض به کـــتب اهل سنـــت

ـالحمدلله نحمده ونصلی علی رسوله الکریم.
سنى نيوز: سروران گرامی، موضوعی که این روزها توجه مرا به خود جلب نموده این است که اخیراً علمای رافضه ومعاندین اسلام وسنت، با ابزار رسانه های جمعی و وب سایت های مربوطه، ahadith_2.jpgشروع به مبارزه نوینی با اصل اسلام نموده اند، (آنهم با دلایلی از متون کتب اهل سنت وجماعت!!! ) بیان می دارند: تنها ما نیستیم که شما را محکوم می کنیم بلکه خود بزرگان شما هم این حرفها را بیان کرده اند!!!...
حال بنگریم و ببینیم که چرا بعد از این همه مدت که با افتخار به کتب اشخاص معلوم الحالی چون مجلسی، امینی، صدوق، کلینی، ...  استناد می کرده اند، اینک برای مبارزه با ارکان عقیده صحیحه، به فکر استناد به مراجع اهل سنت وجماعت افتاده اند؟! .  چطور شد کتبی که این همه سعی در بی ارزش نمودن آنها داشتند، یکدفعه برای شان عزیز وقابل استناد شد!؟  در این مبارزه، شیوه ابتکاری شان چیست؟
با کمی تأمل، جواب این پرسش  کاملاً واضح وآشکار می شود، پس از مدت مدیدی که مردم را با روایت های ساختگی وافسانه های رنگارنگ، با دورغ های شاخدار مشغول ساخته بودند، متوجه شدند که مردم این دوره با دوره قبلی مقداری متفاوت هستند، رسانه ها واینترنت کار را برای آگاهی بیشتر مردم، آسانتر کرده اند، دیگر حد ومرزی برای آگاه شدن نیست، محدودیت دسترسی به منابع برداشته شده، وهرکسی براحتی می تواند به هر موضوعی دسترسی پیدا کند.
با علم به این موضوع جبهه معاندین سنت به فکر افتادند که اگر نمی شود جلوی آگاهی را گرفت، چرا به فکر خدشه دار کردن مسانید اهل سنت وجماعت نباشیم.چرا عموم را به ایشان بدبین ننماییم،  لذا با این ذهنیت،عملیات استناد های آنچنانی به کتب اهل سنت وجماعت شروع شد.
البته جای تعجبی نیست، لیکن از دوستان اهل کتاب خود(مستشرقین) کمی عقب افتاده اند، آنهایی که اسلام را دقیق مورد مطالعه قرار می دهند تا با استفاده از منابع خود ما به ما ضربه بزنند.  (یریدون لیطفئوا نور الله والله متم نوره ولو کره الکافرون)
 کتب صحاح سته ومسانید ائمه فقه وحدیث، تفاسیر ارزنده قرآن وحدیث شریف، مورد تحقیق وبررسی آقایان قرار گرفته، وچنان به مجلد، صفحه، سطر و کلمه اشاره می کنند، گویی این کتاب ها را با دست خود نوشته اند، آیا آنچه می گویند واقعا در این کتابها هست یا نه؟ واگر هست آیا تمام آنچه که در همان کتاب آمده بیان شده یا نه؟! وبسیاری سوالات دیگر...
همچنانکه مستحضرید، این قوم در سانسور کردن و قطع و وصل روایات، ید طولایی دارند وقبل از اینکه کامپیوتر وفتوشاپ ونرم افزارهای میکس بوجود بیاید، چنان در این علم تبحر داشته اند که زبانزد خاص وعام می باشند، و اینک به جان احادیث وتفاسیر ما افتاده اند، البته در این میان به یاد سخنرانی مرحوم مولانا ابراهیم دامنی افتادم که می گفت" در یکی از کتابهای این برادران دیدم که از زبان ابن حجر (از علمای بزرگ اهل سنت) آورده که گفته: رسول اکرم صلى الله عليه وآله وسلم وقتی به معراج رفته بود، در آنجا فرموده که خدایا بعد از من علی را جانشین من گردان،)" دامنی رحمه الله گفت که من تعجب کردم، مگر می شود ابن حجر که یکی سنی متعصب هست چنین روایتی آورده باشد، گفت رفتم وبررسی کردم، دیدم روایت این طور آورده (رسول اکرم وقتی به معراج رفته بود، در آنجا فرموده که خدایا بعد از من علی را جانشین من گردان، خداوند فرمود بعد از تو من ابوبکر را برگزیده ام )، حال بماند که ابن حجر در مورد صحت وضعف روایت چه نظری دارد، ولی نکته اینجاست که چطوری روایت را از قول اهل سنت وجماعت به نفع خود مصادره می کنند(ببینید کفایت قیچی سانسور را!!!... ) اگر مأخذ روایت قابل اعتماد است وروایت درست است پس چرا کل روایت را بیان نمی کنید ؟! واگر باطل است، چرا استناد به باطل می نمایید؟!.
البته این استنادات را می توان به چند دسته تقسیم نمود:
1-مستنداتی که پایه واساسی نداشته وبرای عوام فریبی بیان می کنند.
2-برخی از استنادات  به روایات ضعیف که صرفا در بعضی کتب آمده ومولف اشاره به درجه حدیث هم نموده ولی بدون ذکر درجه آن و اینکه نظر مولف درباره آن چه بوده، می آورند.
3- بعضاً قسمتی از روایت وحدیث نقل وپس وپیش آن قیچی می شود. که اگر آن حدیث کامل ذکر شود معنی کاملا متفاوتی به میان می آید.
4- برداشتهای شخصی از یک روایت وحدیث داشته وروی همان برداشتهای غلط خود، بحث می کنند.     (وإن جاء کم فاسق بنبأ فتبینوا)
اگر به صحاح سته ومسانید ائمه استناد می کنند، ومناقب اهل بیت وخصوصاً حضرت علی رضی الله عنه را از آنها ذکر می کنند، پس چرا فضایل سایر اصحاب کرام خاصتاً خلفای راشدین را در این کتب گهربار آمده، نمی بینند، اگر این احادیث صحیح هستند ومورد اطمینان، پس چرا همه را بیان نمی کنند؟!! .
این قوم (لایفقهون!) آیات قرآن را نمی توانند عوض یا قیچی کنند، بخاطر همین به تأویل وتعبیر آیات برمی خیزند، سنت صنیعه رسول اکرم صلی الله علیه وسلم را برنمی تابند، به یاران واصحاب وهمسران پاک آنحضرت رضی الله عنهم اجمعین، اهانت می کنند، وزیر سوال می برند، آنگاه که می بینند دست خالی مانده اند وکسی خریدار روایات جعلی وافسانه های هزار ویک شب آنها نیست، دست به دامن تحریف وتاویل سخن بزرگان اهل سنت می گردند و ذلتی را بجان می خرند که بنی اسرائیل دچار آن شدند، شاید هم بدتر از آن!..
ما اهل سنت معتقد به این هستیم که بجز پیامبران کسی دیگر معصوم نیست، زندگی اصحاب کرام رضی الله عنهم، با وجود اینکه دارای فرازو نشیب وبعضا دارای اختلاف بوده، باز برای ما الگو می باشد، از طرز عمل ومواضع تاریخ ساز ایشان در قبال مسائل اختلافی، درس می گیریم، و تاکید داریم که اهل سنت وجماعت هستیم، اهل سنت چون پیرو سنت نبی کریم صلی الله علیه وسلم وتابع جماعت صحابه آن حضرت می باشیم، ما معتقدیم رسالت پرنور آنحضرت صلی الله علیه وسلم، شکست نخورده وشاگردانی تربیت نموده که تا قیامت چون ستارگانی هستند که راه هدایت را برای ما نشان می دهند، والگویی کاربردی برای جوامع بشری هستند، حقد وحسد حاسدین وکینه وعضب معاندین، کوچکترین لطمه ای به مقام شامخ ایشان وارد نمی نماید، واز بزرگی ایشان ذره ای کم نمی شود.
والسلام علیکم ورحمة الله
محمدامین - اخبار جهان اسلام
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر