به این دلایل نیازی به امام زمان نداریم!

به این دلایل نیازی به امام زمان نداریم!


نویسنده: 
محمد باقر سجودى
این روزها حکومت کنندگان در ایران برای فریب مردم، خیلی امام زمان، امام زمان میگویند، خامنه ای در وصف او شعر میگوید احمدی نژاد  اینطور القاء کرده که امام زمان به او لطف خاصی دارد و از این سخنان بی پایه  ........این گروه برای فقط  عوام فریبی وانمود میکنند..
 که  منتظر ظهور امام هستند، زیرا  عملا امام زمان از ترس آنها ظهور نمیکند! یعنی هرکس که در ایران  فعلی، ادعای امام زمان بودن نماید از نظر این دستگاه بدون استثناء مجرم است و باید زندانی یا کشته شود!!! یعنی اگر مهدی وجود میداشت  و میامد از نظر دستگاه قضایی ایران او  بصورت اتوماتیک، مجرم  و مخل نظم عمومی و اغتشاشگر میبود، و فورا دستگیر میشد!!
البته شیعه میتواند بگویید که امام زمان را نمیتوان دستگیر کرد. درست است! اما حیثیت او با دستگیر نشدن نزد حکومت زیاد نمیشود! مثال او مثال عبدالمالک ریگی یا مسعود رجوی  است یعنی حکومت به هرحال سعی در دستگیری او خواهد نمود چه موفق شود، چه نشود! و امام زمان طبق قانون فعلی ایران از راه مسالمت آمیز نمیتواند بر تخت حکومت بنشیند اگر راه مسالمت آمیزی وجود میداشت حکومت به مدعیان اجازه میداد حرف خود را بزنند اما تا دهان باز کنند یا زندانی  میشوند یا باید فراری شوند!! پس یا امام زمان حاکم ایران خواهد شد یا احمدی نژاد!! راه سومی را دولت ایران باقی نگذاشته است!!!
پس این هیاهوی دولت که میگوید منتظر مهدی هستیم بی معنی است.

اما  بدور از هیاهوی این عوام فریبان، هر انسان عاقلی باید بداند که بشر امروز نیازی به امام زمان ندارد زیرا :
اولا: فکر کنید سیلی آمده و  ویرانی ها ببار آورده و میخواهد شهری را بطور کامل  نابود کند، در این حالت امید بستن به کشتیی که غایب است و  وجود ندارد، ابدا درست نیست، خصوصا که علم یقین هم  داریم که در سیلاب های مرگبار و  بیشمار گذشته نیز این کشتی حتی یکبار  بکمک کسی نیامده است.
پس امید بستن به  اینکه امام مهدی امامی کند، یک امید باطل است او در 1200 سال گذشته در بدترین شرایط حاضر به انجام وظیفه نشده، او بدرد ما نمیخورد، سابقه اش این را بما میگوید . زندگی پدران ما این حقیقت را بما میگوید، آنها هر روز دعای فرج خواندند  مثالش پدر خودم از جوانی دعا میکرد که یا الله امام زمان را زودتر برسان تا از دست رضا شاه نجات یابم! اما رضا شاه رفت محمد رضا شاه آمد!! محمد رضا شاه رفت خمینی آمد و پدرم همچنان دعای فرج برای تعجیل در ظهور میخواند تا نجات یابد!! و خمینی رفت و خامنه ای آمد و پدر همچنان دعا خواند تا مرد!! پس وقتی من میبینم کوشش روزمره  و بی وفقه پدرم هیچ فایده ای نداشت ! دلیلی ندارد که راهش را ادامه دهم.
دوما: شیعه چرا مستجاب دعوه ندارد در طول 1200 سال گذشته همه اینها دعا میکنند و امام نمیاید! چرا؟ مگر الله دعاها را اجابت نمیکند اما در اینجا دعای یک نفر (حتی یک نفر) در 12 قرن متمادی (دعای حتی  یک نفر) اجابت نشده! پس اشکال کار از کجاست؟ معلوم است که اشکال از امام زمان است, کسی که وجود ندارد چگونه بیایید؟
علمای شیعه با فلسفه بافی سعی میکنند چیزی بگویند!! اما چه دارند که بگویند؟!!
سوما: شیعه میگوید امام زمان، امامی حی و  حاضر است اطاعت از او واجب است، میگوییم بسیار خوب حکم کند تا ما اجرا کنیم اما این امام ساکت است  و حکمی ندارد ! شیعه به اینجا که میرسیم با دستپاچگی میگوید: امام زمان به همان چیزهایی امر می‌کند که شیعه ها بر آن هستند.
ما میگوییم چیزهای که شیعه بر آن است قبل از بودن امام زمان هم بر آن بود مثلا قبل از ظهور او هم  شیعه نماز میخواند روزه میگرفت ووووو
بنابراین نیازی به وجود و حضورش نیست زیرا مذهب شیعه معروف است، و چه امام زنده باشد و چه مرده، چه حاضر باشد و چه غایب، فرقی نمی‌کند.
پس هنگامیکه  معرفت امر و نهی‌ خدا بدون وجود این امام نیز دانسته شود، پس نیازی به مهدی  نیست و اطاعت خدا و نجات و سعادت بر وجود او متوقف و مترتب نیست، و در این حالت حتی قول به جواز امامت نادرست است، چه برسد به قول به واجب بودن اطاعت از او . و این مسأله برای کسی که در آن تدبر نماید،  از بدیهیات  است، ولی شیعه ها متاسفانه  از  جاهل‌ترین مردمند.
 چهارما: همانطور که کمی پیشتر گفتیم کسانی که به مهدی ایمان آوردند و هر روز دعا برای ظهور او میخواندند نسل در نسل  در ذلت کامل مردند بدون اینکه مهدی کاری برایشان کند  و حتی حسرت یک نماز جمعه خواندن را بگور بردند!! و تنها آن دسته  از شیعه ها  توانستند یک موفقیت نسبی بدست آرند که منتظر امام زمان نشدند و خود شان آستین ها را بالا زدند و کار کردند مثل شاه اسماعیل و جانشینان او و یا مانند خمینی و جانشینان او !
این گروه  رودروایسی را کنار گذاشته و خودشان نام خود را امام نهادند و برای خویش  ولایت مطلقه را قایل شدند و خلاصه عملا خود به طور کامل بجای امام زمان نشستند  وبه زبان بی زبانی گفتند امام زمان یعنی ما!! 
پس وقتی که بزرگان مذهب شیعه ؛بزرگانی چون شاه اسماعیل و خمینی و خامنه ای؛ دانستند مهدی  به درد امروزشان نمیخورد، و دیدند نیازی به او ندارند  و از او قطع امید کردند، پس چرا مردم  عادی شیعه هنوز دست از دامان مهدی بر نمیدارند؟

دیدگاه ها


در مورد امام زمان

سلام دوست عزیز. نخست از اینکه تغییراتی در سیستم ثبت نام دادید که من هم بتوانم ثبت نام کنم سپاسگزارم.
نخست بگویم که من با به سخره گرفتن اعتقادات هر انسان دیگری موافق نیستم. اعتقادات انسانها جنبه علمی و منطقی ندارد و خود شما هم بهتر می دانید که هیچکدام از داستان ها و روایات مذهبی با علم و منطق علمی بشری سازگاری ندارد. مثلا کدام علم و منطقی می پذیرد که موسی عصای خودش را به دریا بزند و آن را بشکافد؟
ولی انسانهای زیادی در طول تاریخ تمدن بشری به این روایات اعتقاد داشته اند و آن را دوست داشته اند و اصلا هم برایشان مهم نبوده است که آیا این روایات با علوم متمدن بشری همخوانی دارد یا خیر.
نجات دهنده و یا سوشیانت نیز یکی از اعتقادات مردم بوده است که پیشینه ای به مراتب قدیمی تر از ادیان ابراهیمی دارد. و اکنون نیز امام مهدی در شیعه همچون شاخه هایی از مسیحیت که اعتقاد به بازگشت مسیح دارند به عنوان یک نجات دهنده بشری مطرح می شود.
ولی چیزی که شما در مورد امام مهدی می گویید سوء استفاده سیاسی از اعتقادات مردمی است. مگر در دوران رنسانس از اعتقادات مذهبی مردم استفاده نشد و یا مگر در افغانستان مردم سنی نبودند که طالبان با توسط به اعتقاداتشان بر آنها زور می گفت؟ آیا می شود به استناد حرف ملا عمر گفت که سنی ها اعتقاد دارند که زن و خروس نباید در خانه تنها باشند؟
همانطوری که جنابعالی من را می شناسید من به هیچکدام از روایات مذهبی اعتقاد ندارم ولی باور دارم که باید به همه اعتقادات انسانها احترام گذاشت و پذیرفت که دیگران برای اعتقاداتشان ارزش قائل هستند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر