مسلمان شدن یکی از حاکمان نیجریه






2010-8-18 م


یکی از حاکمان نیجریه به نام "الیاس"، در مراسمی که "جمعیت تعاون مسلمین" در جنوب نیجریه برگزار کرده بود، مشرف به دین اسلام شد.

به گزارش "مفکرة الاسلام"، جمعیت تعاون مسلمین، که فردی به نام " ابوسیف‏الله داود عمران ملاسا"، ریاست آن را بر عهده دارد، پس از موافقت حاکم روستای "ادوو" روز شنبه، مراسم دعوتی برگزار نموده و از حاکم این روستا هم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورد. در این مراسم، ملاقاتی بین شیخ داود و حاکم صورت گرفت که این ملاقات و نشست حدود 3 ساعت طول کشید و در این مدت شیخ داود، به تشریح اسلام و مبانی آن پرداخت، که پس از بحث و تبادل نظر فراوان، حاکم "ادوو" مسلمان شد و اعلام کرد که به عنوان یکی از اعضای جمعیت تعاون مسلمین، فعالیت خواهد کرد.

"الیاس" در مورد اسمش، (که یک اسم اسلامی است) گفته است که پدرش مسلمان بوده، ولی خودش به خاطر اینکه بتواند حاکم یکی از روستاها باشد، عضو جمعیت "ماسونی" نیجریه شده و عقیده شرکیه داشته است.

وی در ابتدای کار از جمعیت تعاون خواست تا در روستای محل حکومتش، مسجد و کلاس‏های درس دائر نمایند و به اهالی این روستا قرآن و دیگر تعلیمات اسلامی را آموزش دهند.

شیخ داود، همچنین شخصی را مسئولیت داد تا به الیاس تازه‏مسلمان، قرآن، نماز، روزه و دیگر تعلیمات اسلامی را آموزش دهد.

الیاس، قبلا یکی از نظامیان معروف نیجریه بوده که در پایگاه نظامی بین المللی در هند تعلیم یافته بود و حدود 20 سال در ارتش نیجریه فعالیت داشته است.

وی همچنین از بانیان و رهبران حرکت جدایی‏طلب "اودودو"، که مخالف اجرای شریعت اسلام در نیجریه بودند، به شمار می‏رود، که الحمدلله به برکت تعالیم اسلام، نه تنها از تفکرات اسلام‏ستیزانه خود برگشته است، بلکه به آغوش پر مهر اسلام آمده و مسلمان شده است.

گفتنی است که "جمعیت تعاون مسلمین" که بیشتر در مناطق روستایی نزدیک به شهرهای مسلمان‏نشین جنوب نیجریه فعالیت می‏کند، دارای 41 مجموعه است که در هر مجموعه حدود 40 تا 70 نفر مشغول فعالیت هستند

0 نظرات:

ارسال یک نظر