ختنه و پیشگیری از ایدز

ختنه و پیشگیری از ایدز

دو سازمان بهداشتی وابسته به سازمان ملل با توجه به شواهد "قانع‌کننده" درمورد نقش ختنه در کاهش سرایت ویروس ایدز (HIV) تا 60 درصد انجام آن را برای مردان توصیه کردند.
به گزارش آسوشیتدپرس کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO)  و سازمانUNAIDS در عین حال یادآور شدند که لازم است مردان آگاه باشند که ختنه تنها محافظت نسبی در برابر ویروس ایجاد می‌کند و سایر اقدامات احتیاطی باید همچنان به کار برده شود.

بر اساس اعلام این دو سازمان بررسی‌ها نشان داده‌اند که ختنه مردان در آفریقای زیرصحرا باعث پیشگیری از 5.7 میلیون مورد جدید عفونت HIV  و 3 میلیون مرگ ناشی از آن در طول بیست سال می‌شود.

کاترین هانکینز رئیس UNAIDS می‌گوید: با وجود این مردان و زنان باید سایر اقدامات حفاظتی مانند استفاده از کاندوم، پرهیز جنسی، به تاخیر انداختن شروع فعالیت جنسی و عدم بی‌بندوباری جنسی همچنان در نظر داشته باشند.

این توصیه‌ها بر اساس اجلاسی بود که در اوائل این ماه در مونتروئه سوئیس برگزار شد و کارشناسان در آن نتایج سه بررسی بالینی در کنیا، اوگاندا و افریقای جنوبی مورد بحث قرار گرفت که "شواهد محکمی" در مورد کاهش خطر سرایت HIV به علت ختنه در مردان را  ارائه کرده بودند.

نتایج این تحقیقات در حال حاضر نشان‌دهنده کاهش خطر سرایت ویروس ایدز به مردان ختنه شده است و بررسی بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا ختنه مردان انتقال HIV به زنان را هم می‌کاهد یا نه.

منبع:همشهری آنلاین

0 نظرات:

ارسال یک نظر